1 - ابتدا نخودفرنگي‌ها را داخل قابلمه‌اي بريزيد و بعد از اضافه كردن مقداري آب، در ظرف را بگذاريد و روي شعله اجاق‌گاز قرار دهيد تا بپزد.
2 - يك قاشق از روغن زيتون را در تابه‌اي بريزيد و روي اجاق‌گاز قرار دهيد تا داغ شود. سپس پياز را در روغن سرخ كنيد. پس از آن، تكه‌هاي مرغ را نيز اضافه كنيد و در ظرف را بگذاريد تا مرغ روي حرارت ملايم اجاق‌گاز نيم‌پز شود.
3 - قابلمه متوسطي آماده كنيد و همه مواد (شامل زردچوبه، آب مرغ، دارچين، جوز هندي، نعنا و نخودفرنگي نيم‌پز شده) را در آن بريزيد و با اضافه كردن كمي نمك و فلفل مزه‌دار كنيد؛ سپس قابلمه را به مدت يك ساعت روي شعله اجاق‌گاز قرار دهيد.
نكته:
اگر از اول مرغ پخته را در خورش بريزيد، بعد از حرارت دادن طولاني‌مدت، له مي‌شود؛ مگر آنكه مرغ را كمي در روغن تفت دهيد و به صورت نيم‌پز به همراه بقيه مواد به خورش اضافه كنيد تا پخت آن كامل شود.
4 - در اين فاصله زماني يك ساعته، مقدار باقيمانده روغن را در تابه‌اي بريزيد و روي حرارت قرار دهيد تا داغ شود. سپس بادمجان خرد شده را به مدت 10 دقيقه در آن تفت دهيد. بعد گوجه‌فرنگي و سير را اضافه كنيد و چند دقيقه حرارت دهيد و كنار بگذاريد.
5 - اين مخلوط را پس از گذشت يك ساعت همراه مرغ پخته به خورش اضافه كنيد و روي شعله ملايم اجاق‌گاز حدود 45 دقيقه ديگر حرارت دهيد.
در پايان خورش را با برگ‌هاي نعنا تزيين كرده و با پلوي ساده سرو كنيد.