1. ظرف پر از آب را در حالت جوش قرار دهید و یک قاشق غذاخوری نمک در ازای هر دو لیتر آب اضافه کنید.
2. بعد پاستا را اضافه کنید و تا جایی که قابل جویدن باشد بجوشانید اما اجازه دهید هنوز کمی دارای سفتی باشد. حالا پاستا را درون آبکش بریزید تا آب اضافی آن خارج شود و کمی روغن زیتون بر روی آن بریزید تا در حین این‌که سرگرم تهیه سس می‌باشید پاستا به هم نچسبد.
3. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را بر روی یک تابه بزرگ بریزید و شعله اجاق را بالا بکشید. سوسیس و یا گوشت چرخ کرده را اضافه کنید اگر از سوسیس استفاده می‌کنید هر کدام از تکه‌های بزرگ را همین که در حال سرخ شدن به رنگ قهوه‌ای بر می‌گردد جدا کنید. از تفت دادن زیاد سوسیس یا گوشت چرخ‌کرده بپرهیزید.
4. زمانی که گوشت تقریبا قهوه‌ای رنگ شد، پیاز را اضافه کنید و خوب تفت دهید تا مواد با هم ترکیب شوند. در حدود 4 یا 5 دقیقه ادامه دهید تا وقتی رنگ پیاز طلایی شده و بعد مایل به قهوه‌ای شود.
5. بعد سیر، رزماری، ریحان، ادویه ایتالیایی و فلفل قرمز خشک و خردشده را اضافه کنید و تفت دهید تا با هم ترکیب شوند. یک دقیقه دیگر حرارت دهید و سس گوجه‌فرنگی را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.
6. شعله را کم کرده و صبر کنید تا آرام بپزد. فر را با دمای 180 درجه سلسیوس گرم کنید، بر روی سینی فر، یک لایه نازک از سس را پخش کنید.
7. نیمی از پنیر ریکوتا یا پنیر خامه‌ای را بر روی سطح ظرف به‌صورت نقطه نقطه پخش کنید. با ملاقه مقداری از سس را بر روی پاستا ریخته به خوبی مخلوط کنید و بعد روی سینی فر روی مواد قبلی بریزید.
8. باقیمانده سس را برروی لایه پاستا بریزید، مانند قبل پنیر ریکوتا یا خامه‌ای را بصورت نقطه نقطه، پنیر موتزارلا و پنیر پارمزان را نیز به سرتاسر پاستا اضافه کنید. صبر کنید تا حدودا 20 دقیقه بپزد و سطح غذا طلایی رنگ شود.