1. گوشت را چرخ کنيد. مي‌توانيد براي تهيه کباب کوبيده از مخلوط گوشت گوسفند و گوساله استفاده کنيد. البته بهتر است اين گوشت 2 بار چرخ شود.
2. پيازها را پوست بکنيد و بشوييد و با دنده ريز رنده کنيد. پيازهاي رنده شده را درون تنظيف يا پارچه توري بريزيد و آب آن را کاملا بگيريد. آب پياز را دور نريزيد.
3. پياز رنده شده را همراه نمک و فلفل سياه به گوشت اضافه کنيد و خوب ورز دهيد تا گوشت حالت چسبندگي به خود بگيرد. مايه گوشت را 4 تا 5 ساعت در يخچال بگذاريد.
4. در صورت تمايل مي‌توانيد زعفران ساييده شده را در کمي آب جوش حل کرده و به مايه گوشت اضافه نماييد.
5. براي به سيخ کشيدن، دست را با آب پياز مرطوب کرده و از مايه گوشت به اندازه يک عدد پرتقال متوسط برداشته، به شکل دوک درآوريد، يعني ابتدا و انتهاي گوشت نازک تر و مرکز ضخيم تر باشد.
6. سيخ را روي گوشت دوکي شکل قرار دهيد و شروع به پوشاندن سطح سيخ کنيد.
7. در پايان وقتي که سطح کباب يک‌دست شد دوباره دست را با آب پياز آغشته کرده و روي سيخ کباب را با دو انگشت آرام فشار دهيد و با فاصله مناسب تمام کباب را شکل دهيد. سپس ابتدا و انتهاي مايه کباب را با فشار انگشتان به سيخ بچسبانيد.
8. پس از آماده شدن سيخ‌ها، آن‌ها را مدتي در يخچال قرار دهيد تا از ريختن گوشت روي آتش جلوگيري شود.
9. آتش را آماده کنيد و سيخ‌ها را روي آتش بگذاريد و با بادبزن شروع به باد زدن کنيد. سيخ‌ها را پشت و رو کنيد تا کباب‌ها خودشان را بگيرند و گوشت‌ها از سيخ نريزند. کباب‌ها نبايد زياد برشته و خشک شوند. پس از اين‌که کباب خودش را گرفت، احتياج به باد زدن آتش نمي باشد و بايد کمي آتش ملايم باشد تا مغز کباب‌ها بپزد.


* کباب کوبيده با گوشت گوساله به تنهايي امکان ندارد، زيرا گوشت گوساله فاقد چربي لازم است. تهيه کباب از گوشت گوسفند با ترکيب مساوي گوشت گوسفند و گوساله مناسب مي‌باشد. گوشت کباب بايد داراي چربي متوسطي باشد، نه خيلي چرب و نه خيلي خشک تا کباب لذيذي به دست آيد.
* اگر در هنگام به سيخ کشيدن و کباب کردن، متوجه شديد مايه گوشت به سيخ نمي چسبد و در حال ريختن مي باشد، اصلا نگران نشويد. مي‌توانيد به مايه گوشت مقداري پودر سوخاري يا تخم‌مرغ اضافه کنيد و دوباره ورز دهيد.