1. آب، گلاب و شکر را روی حرارت گذاشته تا شکر حل شود ولی مراقب باشید تا شهد زیاد نجوشد (جوشیدن در حدی باشد که وقتی یک قاشق از شهد را برداشته و خالی کردید آخرین قطره شهد با غلظت بچکد).
2. پودر نارگیل و پودر قند را با هم مخلوط کرده و در آسیاب نرم کنید به طوری‌که به روغن نیافتد، سپس نشاسته را به آن اضافه کنید.
3. مخلوط پودر نارگیل را کم کم به شهد سرد شده اضافه کنید تا خمیر متوسطی درست شود، سپس کف قالب لوز را کمی پودر نارگیل یا نشاسته ذرت پاشیده و مخلوط را روی آن پهن کنید.
4. روی لوز را پودر پسته ریخته و برای 20 دقیقه در یخچال گذاشته، سپس خارج کرده و به شکل لوز برش داده و دوباره در یخچال بگذارید تا کاملا ببندد.
5. در نهایت لوزهای برش خورده را کاملا از هم جدا کرده و در ظرف در دار گذاشته و در فریزر نگهداری کنید.
نکــــــــات 1. اگر مخلوط پودر قند و نارگیل به روغن بی‌افتد باعث می شود لوز شل بشود. 2. در صورتی که مایل هستید لوز های رنگی داشته باشید بهتر است رنگ را به شهد اضافه کنید. 3. برای پودر کردن نارگیل بهتر است قبل از آسیاب کردن پودر را در فریزر بگذارید تا به روغن نیافتد. 4. لوز نارگیل باید در فریزر نگهداری شود و کافیست نیم تا یک ساعت قبل از سرو از فریزر خارج شود. 5. قطر لوز باید 1 تا یک و نیم سانت باشد.