ابتدا قهوه یا نسکافه را در آب جوش حل کرده و شکر تا اندازه ای به آن اضافه کرده که شیرینی اش را دوست داریم، سپس پودر ژلاتین را در 2 تا 3 قاشق آب ریخته و روی بخار آب گذاشته تا کاملا حل شود(روش بن ماری) و بعد به لیوان قهوه اضافه کرده ، مخلوط آماده شده را در ظرفی با ارتفاع کم ریخته و در یخچال گذاشته تا ببندد. بعد از بستن کامل ژله، آنها را برش می‌دهیم. می توان به صورت مکعبی برش داد یا با قالب های کوچک قالب زد و یا در اشکال نامنظم برش داد.
روش کار برای خرده ژله شیرنسکافه نیز به همین ترتیب است.
برای ژله پایه ابتدا شیر و شکر را روی حرارت متوسط گذاشته تا شکر در شیر حل شود سپس از روی حرارت برداشته بعد از چند دقیقه خامه و وانیل را افزوده و مخلوط می کنیم، در آخر پودر ژلاتین را که در 3 قاشق آب حل کرده و روی بخار آب گذاشته تا کاملا ژلاتین در آب حل شود را اضافه می کنیم.
حال خرده ژله های آماده شده را در قالب مورد نظر ریخته و ژله پایه را که قبلا در یخچال گذاشته بودیم تا نیم بند شود را به آن اضافه می کنیم و در یخچال به مدت 6 ساعت می گذاریم ، بعد از این زمان لبه های ژله را با چاقو ار قالب جدا کرده و قالب را یک لجظه در آب جوش گرفته و در ظرف مورد نظر بر می گردانیم. می توان بر عکس عمل نمود به این ترتیب که اول ژله پایه را در قالب ریخت و در یخچال گذاشت ، بعد از اینکه نیم بند شد خرده ژله ها را به آن اضافه می کنیم و ژله را کمی مخلوط می کنیم تا خرده ژله ها در همه جای قالب پخش شود.
بعد از بستن دسر لبه های آن را از قالب جدا کرده و قالب را یک لحظه در آب جوش گرفته و در ظرف مورد نظر بر می‌گردانیم.