قبل از شروع به کار قالب مورد نظر رو کاغذ روغنی می اندازیم و دیواره ها رو با مقداری روغن چرب می کنیم. برای این میزان از مواد اولیه یک قالب 28 سانتی متری مناسب هست. فر رو روی 180 درجه سانتی گراد تنظیم می کنیم و آرد رو همراه با بکینگ پودر ویسک می کنیم و بعد دو الی سه بار از الک رد می کنیم. حالا تخم مرغ ها رو داخل کاسه میشکنیم و شکر رو تدریجاً بهش اضافه می کنیم و با همزن شروع به مخلوط کردن تخم مرغ ها با شکر می کنیم.
تخم مرغ رو همراه با شکر اونقدر هم میزنیم تا کرم رنگ و کشدار بشن. حالا وانیل رو به مخلوطمون اضافه می کنیم.
حالا نوبت اضافه کردن ماست به مواد هست. طعم ماست خیلی بهتره رو به ترشی داشته باشه و کمی غلیظ باشه ولی اگر در دسترس نبود میشه از ماست های معمولی شیرین هم استفاده کرد.
بعد شیر رو اضافه می کنیم و فقط در حد مخلوط شدن مواد رو به هم می زنیم. حالا در حالیکه همزن با دور متوسط روشنه روغن رو کم کم به مواد اضافه می کنیم. حالا دارچین رو به مواد اضافه می کنیم و با هم مخلوط می کنیم.
بعد جوز هندی رو اضافه می کنیم. اضافه کردن این ادویه ها عطر و طعم خیلی خوبی یه کیک ما خواهد داد ولی اگر شما با این ادویه ها میونه خوبی نداشته باشین می تونین اون ها رو حذف کنین.
حالا همزن رو خاموش می کنیم چون از این مرحله به بعد نیازی به همزن نداریم و با لیسک یا با قاشق مواد رو با هم مخلوط می کنیم. حالا هویج ها رو که ریز رنده کردیم اضافه می کنیم. هویج ها نباید آب انداخته باشن چون با وجود آب طعم و بافت کیک رو نا مناسب خواهند کرد.
حالا نویت اضافه کردن گردو هایی هست که ریز خردشون کردیم رو به مخلوط اضافه می کنیم و همه مواد رو در حد مخلوط شدن هم می زنیم. نهایتاً آرد رو اضافه می کنیم. خیلی خوبه که موقع اضافه کردن به مواد یک بار دیگه اون رو الک کنیم.
حالا همه مواد رو خوب با هم فولد می کنیم و مواد رو توی قالب می ریزیم.
قالب رو درون فری که از قبل گرم شده قرار می دیم و برای 40 تا 50 دقیقه تا زمانی که وقتی تستر (خلال چوبی) رو داخل مرکز کیک فرو می کنیم، خشک و تمیز بیرون بیاد می پزیم.