برگة زردآلو يا قيسي خرد شده را به مدت 3 ساعت در آب‌پرتقال خيس كنيد. فر را روي دماي 200 درجه‌ي سانتي‌گراد گرم كرده و 10 حفره قالب مافين را با كره چرب كنيد. آرد و بيكينگ‌پودر را 3 بار الك كرده و كنار بگذاريد.
در يك كاسه بزرگ كره، شكر و نمك را با همزن برقي بزنيد تا لطيف و روشن شود. تخم‌مرغ‌ها را در 3 مرحله به اين مخلوط اضافه كنيد و در هر مرحله كاملاً با همزن بزنيد. 1 قاشق سوپخوري از آرد الك‌شده را به مايه اضافه كنيد، سپس ماست، رنده‌ي پوست پرتقال و برگه‌ي زردآلو را به آن اضافه نموده و با كمك ليسك فقط در حدي كه با هم تركيب شوند مخلوط كنيد. بقيه آرد و بيكينگ‌پودر الك شده را خيلي آرام به مخلوط اضافه كنيد. از هم‌زدن زياد از حد خودداي كنيد، زيرا باعث سنگين‌شدن خمير مي‌شود، سپس خمير را بين 10 حفره قالب مافين تقسيم نماييد و در 2 حفره باقيمانده مقدار كمي آب بريزيد. درجة فر را به 180 درجه سانتي‌گراد كاهش دهيد و قالب را به مدت 25 دقيقه درون فر قرار دهيد تا سطح روي مافين طلايي شود.
قالب را از فر خارج كرده و به مدت 5 دقيقه روي دستمال آشپزخانه مرطوب قرار دهيد، سپس مافين‌ها را از قالب خارج كنيد و روي توري فلزي قرار دهيد تا خنك شوند.در صورت تمايل مي‌توانيد روي مافين‌ها كمي مارمالاد زردآلو ريخته و با ترافل‌هاي رنگي تزيين كنيد.