ابتدا فر را روی حرارت 160 درجه سانتی گراد روشن می کنیم. آرد و بکینگ پودر دارچین را مخلوط می کنیم و سه بار الک می کنیم. تخم مرغ ها را در هوای محیط قرار می دهیم تا به دمای محیط برسند. حالا تخم مرغ ها را با شکر حدود ده دقیقه با همزن برقی می زنیم تا کشدار و کرم رنگ بشه. سپس روغن و آب را هم اضافه می کنیم و حدود دو دقیقه دیگه به هم می زنیم. حالا همزن را کنار می گذاریم و با لیسک مخلوط آرد و بکینگ پودر و دارچین را به تدریج اضافه می‌كنیم و به صورت دورانی و به آرامی به هم می زنیم تا آرد تموم بشه.
در آخر سیب رنده شده و گردو ریز شده( گردو باید ریز باشه ولی نه به حالت پودر شده به طوریکه دندونگیر باشه) را هم اضافه می کنیم و یک دور هم می زنیم تا مواد با هم مخلوط بشوند( سیب ممکنه کمی تغییر رنگ بده که اشکالی نداره).
مواد را در قالب از قبل چرب شده می ریزیم و آن را در طبقه وسط فر قرار می دهیم. بهتره کیک با حرارت ملایم و به مدت طولانی پخته بشه. من با حرارت ۱۴۰ درجه سانتی گراد به مدت یک ساعت و ربع درست کردم. شما حدود ۴۵ دقیقه زمان بدهید و بعد در فر را باز کنید و با چنگال کیک را امتحان کنید و اگه به چنگال چسبید حدود ده دقیقه دیگه به آن زمان بدهید واگه لازم شد تجدید کنید تا زمانی که کیک پخته بشه.
لطفا بعد از پخته شدن کامل کیک قالب را می گذاریم تا در هوای اتاق به آرامی سرد بشه(اگه بخواهید وقتی داغ هست کیک را از قالب خارج کنید ممکنه کیکتون خورد بشه) و بعد قالب را برمی گردانیم و به دلخواه تزیین می کنیم.