ابتدا آرد و نمک و کره سرد خرد شده رو با هم مخلوط کنید تا مثل خرده نون بشه. بعد پودر قند و زرده تخم مرغ و وانیل رو اضافه کرده و مخلوط کنید. نباید زیاد ورز بدین فقط در حد مخلوط شدن و تشکیل یه خمیر نرم کافیه.
در صورتی‌که خمیر خشک باشه می تونیم دو سه قاشق آب سرد بریزیم ولی در خمیری که من درست کردم نیاز به آب سرد نداشت.
خمیر رو داخل نایلون فریزر قرار داده و در یخچال به‌مدت نیم ساعت قرار بدین تا استراحت کنه. بعد داخل قالب تارت مخصوص باز کنید و با چنگال ته خمیر رو سوراخ کنید. در دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید تا بپزن.
مدت زمان بستگی به دمای فر شما داره ممکنه کمتر یا بیشتر بشه. دقت بفرمایید که وقتی نانها طلایی شدن یعنی بایستی از فر خارج بشن.
برای داخل تارت از پودینگ وانیلی( که بسیار خوشمزه بوده و برای تارت مناسب هست ) استفاده می کنیم برای درست کردن اون مراحل زیر رو انجام بدین:
شیر و نشاسته و آرد و زرده تخم مرغ و شکر و وانیل رو با هم مخلوط کنید طوری که نشاسته و آرد کاملا در شیر حل بشه( مخصوصا شیر سرد نوشتم که فکر نکنید برای حل کردن نشاسته در شیر باید اول شیر رو داغ کنید برعکس نشاسته در شیر سرد بهتر حل می شه).
بعد روی حرارت بذارید و مدام هم بزنید تا غلیظ بشه .غلظتش تقریبا مثل فرنی می شه. سپس از روی گاز بردارید و وانیل رو اضافه کرده و مخلوط کنید و در نهایت بعد از یه کم سرد شدن روی تارت‌ها بریزید.
برای تزیین می تونید از ترافل رنگی و پاستیل استفاده کنید. در صورتی‌که بخواید از ترافل رنگی یا پاستیل استفاده نمایید حتما موقع سرو روی تارت قرار بدین وگرنه آب شده و تارت تون زشت خواهد شد.