1. واسه شروع باید همه مواد ما هم دمای اتاق باشه، یه وقت از یخچال برندارید. تخم مرغ یا شیر رو مستقیم استفاده کنید، باید یه ساعت بیرون از یخچال باشه.
2. تخم مرغ ها رو توی ظرف بشکنید و حسابی هم بزنید تا کف بکنه، بعد از ۲ دقیقه هم زدن شکر و وانیل رو اضافه می‌کنیم و به مدت ۳ دقیقه هم می‌زنیم تا به رنگ کرم روشن در بیاد و همچنین کشدار بشه.
3. این قسمت مهمترین قسمت کیکمونه پس باید حسابی هم بزنید، حالا نوبت ماسته که اضافه بکنیم و بازم هم می‌زنیم و روغن رو اضافه می‌کنیم. یك کوچولو هم که زدیم شیر رو اضافه می‌کنیم.
4. بیکینگ پودر رو لابه لای آرد الک کنید و به مایه کیکمون اضافه می‌کنیم خیلی آروم آروم و از همزن برقی بهتره استفاده نکنیم و با یه ویسک یا قاشق به طور دورانی هم می‌زنیم. این‌کار را باید خیلی سریع انجام بدید که پف تخم مرغ‌ها نخوابه و گلوله هايي از آرد تشکیل نشه.
5. حالا 30 ثانیه با دور تند مواد را هم بزنید. هلو و گیلاس رو هم اضافه می‌کنیم. مواد را آهسته توی قبلمه پلوپز که از قبل با کره یا روغن جامد چرب کردیم بریزید.
6. کیک را از درجه حرارت بالاتر از نصف پلوپز پارس خزر می‌زاریم تا بپزه، کیک رو از ۲۰ دقیقه که گذشت چک می‌کنیم با چنگال یا چوب کبریت که چقدر دیگه نیاز داریم که بزاریم بپزه من حول و حوش ۳۵ تا ۴۰ دقیقه گذاشتم به پزه. نیازی به برگردوندن دیگ کیک نیست چون روی کیک هرچند که سفیده و برشته نشده اما پخته شده و وقتی تو سینی کیک برمی‌گردونیم اون قسمت روی کیک که سفیده میره زیر سینی کیک و معلوم نمی‌شه.

نکات مهم :
۱. وقتی کیک رو تو پلوپز می‌پزید از دمکنی استفده نکنید.
۲. پلوپز رو از ۵ دقیقه قبل بذارید تا گرم بشه بعد مایه کیک رو بریزید.
۳. نیازی نیست که قابلمه پلوپز رو آرد بپاشید اما با کره کمی چرب کنید ته و اطراف قبلمه رو.
۴. حواستون باشه که کیک رو زیاد نذارید که بپزه من برای این کیک درجه حرارت پلوپز رو تا آخرین درجش نذاشتم باشه از یك مقدار پایان‌تر گذاشتم.
۵. باید پلوپز رو رو درجه حرارت متوسط قرار بدیم واسه پخت کیک‌ها.
۶. شاید نتیجه به کیفیت خیلی خیلی خوب کیک‌های تو فر نشه اما برای پختن کیک تو پلوپز خیلی خوبه و کار را اندازه.