1.مرغ را خرد کرده می ‎شوئیم. (ترجیحاً ران مرغ باشد بهتر است). برش ‎های مرغ را به خوبی به نمک آغشته کرده و در دمای اتاق نگه می ‎داریم.
2. پیازها را خلالی خرد می ‎کنیم.
3. تابه بزرگ سرخ‎ کن را بر روی حرارت ملایم گرم کرده و کره را در تابه ذوب می ‎کنیم.
4. وقتی کره داغ شد، رطوبت اضافی تکه ‎های مرغ را با دستمال گرفته و بر روی تابه می‎ خوابانیم.
5. یک طرف ران‎ ها را 4 تا 5 دقیقه سرخ می ‎کنیم و وقتی به خوبی طلایی رنگ شدند تکه ‎ها را برگردانده و طرف دیگر را 2 تا 3 دقیقه سرخ می‎ کنیم (اگر تکه ‎ای از پوست ران به تابه چسبیده بود هنگام زیر و رو کردن مراقب شکاف برداشتن سطح آن باشید).
6. مرغ را از تابه خارج کرده و در ظرفی جدا نگه می‎ داریم.
7. برش‎های پیاز را در تابه ریخته گهگاه تفت می‎ دهیم و حدود 7 دقیقه سرخ می ‎کنیم تا طلایی رنگ شوند و در همین حین تکه‎های مرغ چسبیده به تابه را خارج می‎کنیم.
8. فلفل پاپریکای خلال‌ شده را همراه با فلفل سیاه بر روی پیاز ریخته و هم می ‎زنیم تا ترکیب شوند.
9. آب مرغ را اضافه کرده و برش‎های مرغ را بر روی مخلوط تابه و پیازها می ‎خوابانیم. روی تابه را پوشانده و 20 تا 25 دقیقه آرام‎ می‌ پزیم (بسته به اندازه برش ‎های مرغ زمان پختن تغییر می ‎کند).
10. زمانی که مرغ کاملا پخته شد (سفت‎ترین قسمت مرغ پخته شده در صورت برش خوردن نباید صورتی رنگ باشد) تابه را از روی شعله برمی ‎داریم.
در صورت تمایل می ‎توانیم به پختن ادامه دهیم تا جایی که استخوان ‎ها از گوشت جدا شوند، ممکن است این امر 30 دقیقه دیگر هم طول بکشد. زمانی ‎که از طعم مرغ پخته شده رضایت کافی پیدا کردیم، محتوای تابه را کنار گذاشته و صبر می‎ کنیم تا تابه در حدود 1 دقیقه سرد شود.
11. سپس خامه ترش را به آرامی بر روی آن می ‎ریزیم و نمک را به خامه اضافه می‎ کنیم. درصورتی‎ که خامه ترش سرد بوده و دمای سس را بیش از حد پایین می ‎آورد شعله را روشن کرده و کم می ‎کنیم تا دمای خامه به حد تعادل برسد.
12. مرغ را به تابه باز گردانده و با سس می ‎پوشانیم.
با پاستا، برنج یا نان سرو کنید.