ابتدا یک لیوان آب روی نشاسته میریزیم تا خیس بخورد. ظرف را کنار میزاریم تا نشاسته ته نشین بشه حالا آب زلال روی نشاسته را کاملاً میریزیم سپس نشاسته را با شیر مخلوط کرده و سپس مواد و از صافی رد میکنیم(ممکنه نشاسته هنوز رسوبات داشته باشه با این کار تمام ناخالصی ها از نشاسته جدا میشه چون ما به مایع یک دستی احتیاج داریم ).
سپس بقیه آب (یک لیوان رو قبلاً استفاده کرده بودیم ) گلاب، شکر، نمک، وانیل و آرد برنج (کاملاً نرم باشه ) را به تدریج اضافه میکنیم و هم میزنیم تا کاملاً صاف و یکدست شوند. نکته: نیازی نیست آرد برنج و تفت بدین.
مواد رو ترجیحاً توی قابلمه تفلون ریخته و روی حرارت متوسط بزارین و با قاشق چوبی مرتب هم بزنید. نکته : حتماً با قاشق چوبی هم بزنید. همچنان به هم زدن ادامه میدیم.
اونقدر باید به هم زدن ادامه بدین که قوام بیاد و بوی خامی نشاسته گرفته بشه (ممکنه 45 دقیقه یا بیشتر طول بکشه پس خسته نشید). حالا نصف مواد و توی سینی یا این تابه های پیرکس ( که فکر میکنم توی همه خونه ها پیدا بشه ) بریزید.
به بقیه مواد داخل قابلمه زعفران رو اضافه کنید. چون زعفران مایع بوده باید خوب هم بزنید و 5 تا 10 دقیقه دیگه بجوشانید تا به غلظت مواد قبلی برسد سپس مثل قبل داخل ظرف بریزید تا خودشو بگیره و سفت بشه. سپس برش زده.