مرغ کبابی یوکاتان( شمال مکزیک)

تکه های مرغ را با چنگال سوراخ کنید تا مایه ماریناد بهتر به خورد آن برود. خمیر را در یک بشقاب نیمه گود با دست خرد کرده و آب پرتقال و نمک را با آن مخلوط کنید تا سس صافی به دست آید. این مایه ماریناد را به همه جای قطعات مرغ بمالید. 4 مربع بزرگ ازفویل آلومینیوم ببرید. در هر کدام یک قطعه مرغ را بپیچید و حداقل دو ساعت در یخچال بگذارید. بهتر است یک شب کامل در یخچال نگه دارید.
مواد سالسا را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید و برای حداقل یک ساعت در یخچال بگذارید تا پیازها نرم شوند. کباب پز را روشن کنید تا گرم شود.
روغن را در ماهیتابه داغ کرده و پیازها را در آن تفت دهید تا شفاف شوند. گوجه فرنگی را اضافه کرده و سرخ کنید. بسته های مرغ را باز کرده، از مخلوط پیاز و گوجه فرنگی در هر بسته ریخته و دوباره آن را ببندید. بسته ها را روی کباب پز به مدت 20 دقیقه بپزید. مراقب باشید مرغ ها را زیاد از حد لازم نپزید. بسته ها را باز کرده و مرغ را همراه با تورتیلا و سالسا سرو نمایید. خلاصه ای در باره این رسپی:

علت رنگ نارنجی زیبا و مزه ملایم این مرغ کبابی" آشیوت" که ربی است که از دانه های گیاه آناتو درست می شود. این ادویه در منطقه یوکاتان در شمال مکزیک بسیار محبوب است.
این مرغ به همراه سالسا و ترتیلای ذرت سرو می شود. همین مایه ماریناد را می توان با میگو هم به کار برد، میگو را مانند مرغ به سادگی در مایه بخوابانید. قطعات مرغ و یا میگو را به سیخ های چوبی کشیده و با کمی روغن زیتون برای چند دقیقه کباب کنید