1. گوشتی که استفاده می‌کنیم ترکیبی از گوشت گوسفند و گوساله است که یا به صورت حبه‌ای ریز خرد می‌کنیم یا چرخ می‌کنیم.
2. سیر را له می‌کنیم و به پودر میخک آغشته می‌کنیم. می‌گذاریم کمی بماند تا با هم ترکیب شوند.
3. خمیر را به با ورز دادن به صورت مربع در می‌آوریم و تقریبا ۱۵ دقیقه می‌گذاریم استراحت کند و دو پخت می‌کنیم. قلمو را به روغن زیتون آغشته می‌کنیم و به سطح خمیر می‌مالیم.
4. گوشت را با پیاز کمی تفت می‌دهیم و سیر میخک دار له شده را اضافه می‌کنیم و تفت می‌دهیم.
5. وقتی رنگ گوشت قهوه‌ای شد چاشنی‌های گفته شده و پوره گوجه‌فرنگی را اضافه می‌کنیم. کمی که آب مواد گرفته شد روی گاز به شعله کمی اجازه می‌دهیم تا حالت پفکی پیدا کند بعد از روی حرارت برمی‌داریم.
6. روی خمیر، لوبیا را می‌ریزیم و به صورت یکنواخت پخش می‌کنیم. گوشت آماده شده را به صورت یکنواخت روی آن می‌ریزیم تا تمام سطح خمیر را بپوشاند.
7. فلفل دلمه‌ای سبز ریز خردشده را به صورت کادر مربع از خارجی‌ترین قسمت خمیر روی گوشت می‌ریزیم. بعد یک کادر داخل آن با گوجه‌فرنگی خردشده و داخل آن نیز یک کادر با ذرت ایجاد می‌کنیم. مرکز این کادرها را با پیازچه پر می‌کنیم. روی مواد مقدار کمی پنیر چدار به صورت یکنواخت می‌ریزیم.
8. فر را یک ربع قبل با دمای ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد یا ۴۲۵ درجه فارنهایت یا شماره ۷ با رطوبت ۱۰ تا ۱۵ درصد گرم می‌کنیم. پیتزا را داخل فر می‌گذاریم به مدت ۲۵ – ۲۰ دقیقه بپزد. این مقدار پیتزا برای ۳ تا ۵ نفر مناسب است.
تهیه سس مخصوص
آواکادوهای رسیده را پوست می‌گیریم و از وسط نصف می‌کنیم و هسته‌اش را در می‌آوریم.
آواکادو را همراه با پیازچه و نمک و فلفل و آب‌لیمو و یک سس بسیار گرم و تند داخل مخلوط کن می‌ریزیم تا خوب مخلوط شده و سس آماده شود و بعد از پخته شدن پیتزا روی آن می‌ریزیم.