روغن و پودر قند رو در ظرفی بریزید و با همزن بزنید تا مخلوط بشن. زرده تخم مرغ رو اضافه کنید و هم بزنید. ماست و بیکینگ پودر و پودر هل رو اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شن. آرد الک شده رو به تدریج اضافه کنید و هم بزنید.
وقتی همزن نتونست هم بزنه با دست آرد رو به خورد مواد بدید. ورز بدید تا خمیر یکدستی تشکیل بشه. بیش از اندازه ورز ندید که به روغن میفته. خمیر رو در کیسه فریزر بذارید و چند ساعت بهش استراحت بدید. بعد از استراحت، خمیر رو روی سطح کار آردپاشی شده با وردنه به ضخامت نیم سانتیمتر باز کنید. ممکنه توی باز کردن خمیر ترک بخوره، با کمک کیسه فریزر یا کاغذ روغنی راحت تر میتونید خمیر رو باز کنید. البته اگه کناره ها ترک بخورن مشکلی نیست.
با کاتر دلخواه قالب بزنید. قالب نان چای به طور سنتی هلال دالبره که من این قالبو ندارم. ولی به راحتی با کمک قالب گرد دالبر میشه طرح هلال رو ایجاد کرد.
شیرینی های قالب زده رو در سینی فر که کاغذ روغنی انداختید قرار بدید. مواد رومال رو با هم مخلوط کنید و هم بزنید تا یکدست بشه. با کمک برس از مواد رومال روی شیرینی ها بمالید. روی شیرینی ها کمی کنجد یا پودر پسته بپاشید. سینی رو در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت ۲۰ دقیقه قرار بدید تا شیرینی ها بپزند.
میتونید در صورت لزوم چند دقیقه گریل رو روشن کنید تا روی شیرینی ها هم طلایی بشه. از فر در بیارید و اجازه بدید شیرینی ها خنک بشن. بعد در ظرف در بسته نگهداری کنید.