سيب‌زميني را شسته کاملاً خشک كرده و آن را به‌اندازه عدس ريز خرد کنيد و سپس با کره نرم، جعفري و پنير مخلوط کرده ورز دهيد تا کاملاً حالت چسبنده پيدا کند. کف يک قالب کمربندي را کاغذ انداخته و چرب کرده و مواد را روي آن پهن کنيد به طوري که کف قالب و مقداري از ديواره را پوشش دهد. با پشت قاشق مواد ‌را فشرده و صاف کنيد و آن ‌را نيم ساعت در يخچال بگذاريد تا کاملاً منسجم شود. خامه ترش و پنير خامه‌اي را کمي با همزن بزنيد تا کاملاً صاف و يکدست شود. سپس باقي مواد را که شامل مرغ، سيب‌زميني و پيازچه و زيتون، پنير گوداي خرد يا رنده‌شده و گوجه‌فرنگي خردشده است به آن افزوده و تمام مواد را با هم مخلوط کنيد (مي‌توان اين مواد را باهم در دستگاه مخلوط كن يا غذاساز ريخت تا تمام مواد به طور يكنواخت با هم ترکيب شوند) تخم‌مرغ‌ها را همراه نمک، فلفل و آرد سيب‌زميني با همزن برقي مدت 5 دقيقه بزنيد تا کاملاً سفيد و کشدار شود و آن ‌را به بقيه مواد افزوده و با کمک ليسک يا کفگير کوچک تمام مواد را با هم آرام هم ‌بزنيد تا صاف و يکدست شود و‌ آن ‌را به قالبي که نيم ساعت در يخچال بوده منتقل كنيد و قالب را در سيني فر يا در سيني شيريني بگذاريد و آن را حدود 40 دقيقه در فر داغ 150 درجه سانتي‌گراد قرار دهيد.
طرز تهيه سس: آرد سيب‌زميني، آب يا آب مرغ، کره، نمک و فلفل را باهم مخلوط کرده و روي حرارت بگذاريد و مواد را مرتب با همزن بزنيد تا سس مانند فرني غليظ شود. گوجه فرنگي خشک را در شيشه تميز بريزيد و يک يا دو حبه سير و کمي سبزي معطر مانند ترخون يا مرزه و يا نعناع و مقداري هم نمک و فلفل لابه‌لاي آن ريخته و روي آن را با روغن زيتون پر کنيد.

* از اين گوجه‌فرنگي در انواع غذاها و نان ها و... مي‌توان استفاده کرد. گوجه‌فرنگي خشک در بازار موجود است.
* براي خمير زيرين به‌جاي سيب‌زميني متوسط مي توان از تركيب يكدست چيپس کاملاً خشک و خردشده، کره، جعفري و... به همان ترتيب گفته شده، استفاده كرد، اين تركيب طعم بهتري هم دارد.
* براي تهيه خامه ترش مي‌توان از ترکيب خامه و 2 قاشق ماست خامه‌اي يا ترکيب خامه و ا قاشق غذاخوري سرکه يا آب‌ليمو استفاده کرد.