مغزهای خوراکی را کمی با غذاساز خرد کنید، سپس آنها را در کاسه ای ریخته و با شکر و عرق بهار نارنج مخلوط کنید.
فر را از قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید. سینی فری با ابعاد 20 ×30 سانتیمتر را با قلم موی آغشته به کره یا روغن چرب کنید. یک لایه از خمیر فیلو را کف سینی پهن کرده و کمی دیگر کره روی آن بمالید. این کار را به ترتیب انجام دهید تا نیمی از لایه های خمیر مصرف شود، سپس مخلوط مغزها را روی خمیر پاشیده و دوباره لایه های خمیر را روی هم بگذارید.
پس از اینکه تمام لایه ها را گذاشتید، باقلوا را با دقت و با یک چاقوی تیز به شکل لوزی های کوچک برش دهید. کمی دیگر کره روی خمیر بمالید و آن را به مدت 55 دقیقه در فری که از قبل روشن کرده اید، قرار دهید تا روی شیرینی طلایی متمایل به قهوه ای شود.
در همین فاصله، می توانید شربت را آماده کنید. شکر و آب را در ظرف مناسب ریخته و روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید. شربت را به آهستگی به مدت 15 دقیقه بجوشانید تا کمی غلیظ شود و بعد از اینکه آن را از روی حرارت برداشتید، عرق بهار نارنج را همراه با گلاب و چند قطره لیمو در آن بریزید. شربت باید به همان صورت و داغ بلافاصله بعد از اینکه باقلوا را از فر بیرون آوردید روی آن ریخته شود، اما قبل از سرو شیرینی اجازه دهید کاملاً خنک گردد.